Založ si blog

Na čo sú nám odvody?

Prečo ich platíme?
Viem, tejto téme sa toho už naozaj veľa napísalo a prediskutovalo. Túto tému riešime snáď pri každej výplatnej páske a pri každej platbe do zdravotnej a sociálnej poisťovne, ktorú ako podnikatelia odošleme. Platíme, platíme a platíme no a čo za to dostávame?

„Vysoké“ dôchodky, veď samozrejme keď odpracujem 40 rokov potom sa môžem odsťahovať na Floridu a užívať si, veď som štátu odviedol kopec odvodov teraz mám na oddych nárok. 🙂 Jasné nemusí to byť Florida, ale je mi naozaj smutno keď vidím babičky, ktoré zo svojho dôchodku nielenže nedokážu zaplatiť všetky lieky, ale počítajú každý halier aby si aspoň raz za mesiac kúpili nejakú drahšiu potravinu. Alebo dokonca, a tých prípadov naozaj nie je málo, musia „brigádovať“ aby si privyrobili akú takú „korunku“. Mám pocit, že si štát povie veď oni nemusia žiť, stačí keď dožijú…. je to strašné a bohužiaľ veľmi smutné.

„Výbornú“ starostlivosť keď ochoriem, v nemocnici mám krásnu čistú izbu, všetky dostupné lieky a možnosti liečby mám samozrejme k dispozícií a zadarmo. 🙂
Keď sa mi narodí dieťa mám absolútne postačujúci finančný príspevok, teda materskú (presne tak ako všetci spoluobčania). Jaj a dokonca (usilovne pracujem) majú moje deti v škole zadarmo učebné pomôcky (tak ako spoluobčania) majú zadarmo alebo veľmi výhodné ceny na stravovanie (tak ako spoluobčania) a dokonca aj ja dostanem rodičovský príspevok, ktorý mi pomôže pri výchove detí 🙂

Platím si taktiež odvody v prípade nezamestnanosti, takže keď prídem o prácu, štát mi nielenže pomôže s nájdením novej práce, naozaj mi podá pomocnú ruku úrad práce, ale dokonca (keďže si na nezamestnanosť neplatím až tak málo) zabezpečí aj minimálne takú finančnú pomoc aby som dokázal žiť a fungovať do tej doby kým si nenájdem prácu. 🙂

No jasné, u nás nič z toho nefunguje, musíte byť buď sociálny prípad alebo farebne inej ako bielej pleti.

Vlastne načo si platíme tie odvody? Kde sa strácajú všetky tie peniaze? Prečo nám nedokáže štát zabezpečiť to čo si naozaj zaplatíme? Prečo nedokážu nastaviť systém tak aby naozaj fungoval tak ako má?

Jasné ideálny systém sa vymyslieť asi nedá. Každý človek má iné požiadavky a nároky. Taktiež rozumiem tomu, že „starneme“ a deťúreniec je oveľa menej.
Napríklad v USA, keď si platíte zdravotné poistenie, dostanete adekvátnu zdravotnú starostlivosť a keď si ju neplatíte nedostanete nič, res. si tú zdravotnú starostlivosť musíte zaplatiť z vlastného vrecka. (tak ako naši spoluobčania)
Samozrejme, keby sa odvody žiadne neplatili, funkčnosť štátu by zanikla. Ja si ich platiť aj chcem, ale prečo mám byť diskriminovaná pretože pracujem? Dokonca diskriminovaná pretože sa snažím a zarábam viac (v prípade „milionárskej“ dane)? Samozrejme vždy hovorím o poctivo vykonanej práci. 🙂

Toto nie je spravodlivé. A bohužiaľ si to veľa ľudí uvedomuje, preto sa hľadajú legálne neplatenia odvodov, čo samozrejme nielenže nie je správna cesta, ale je to dokonca deštruktívna cesta pre našu budúcnosť, ale našich vládnych kumpánov to samozrejme vôbec nezaujíma, veď o 20 rokov už nebudú na svojich postoch, pretože budú mať svoje cypersko-belizské účty natoľko zaplnené, že ich rodové klany budú mať zabezpečené blaho na večné veky. Amen

Mallorka – cyklistika

28.04.2017

Nádherná aprílová kvetinová Mallorka je balzamom na dušu pre tých, ktorí chcú uniknúť pred ruchom dnešnej doby. Premyslené cyklotrasy, ktoré lemujú každý kút tohto nádherného ostrova vás zavedú na rozkvitnuté lúky, lesíky, olivové háje, políčka s voňavou cibuľou alebo chrumkavým šalátom, ktorý vyzerá ako z rozprávky, až by ste si jeden dali. Po celodennom [...]

Spoločenstvo vlastníkov pozemkov

28.04.2017

Som spoluvlastníkom pozemkov o rozlohe niekoľkých hektárov a? No a nič, vlastne ako keby som nič nevlastnila pretože o „moju“ nehnuteľnosť sa starajú tí, ktorí vládnu spoločenstvu, svoje „panovanie“ si na spoločnej schôdzi odsúhlasili a samozrejme všetky výhody úžitky z našich nehnuteľnosti poberajú sami. Prečo je to tak? Pretože urbáre, ktoré vznikli ešte za [...]

Panama

01.04.2016

Slnkom zaliatá krajina s usmievajúcimi sa bezstarostnými ľudmi. Ked Panamu navštívite v našich zimných mesiacoch, máte trochu pocit, že Vaše telo absolútne nespolupracuje s prijímaním tejto teploty, vlhkosti a tohto biorytmu. Ale už po pár dňoch s príjímaním dostatku (nealko) tekutín sa cítite ako v raji. Nezmazateľne sa Vám do pamäte vtisne pohoda a bezstarostnosť, [...]

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 12249x
Priemerná čítanosť článkov: 1750x

Autor blogu

Kategórie